Przekładnia kierownicza jest elementem wspomagającym a zarazem przełożeniem kolumny kierowniczej względem kół .
Umożliwia swobodne skręcanie bez użycia nadmiaru sił.
Sterowność naszego pojazdu jest dokładna, sprawia ze możemy korygować pojazd na pasach ruchu.
Pamiętajmy o tym, że układ wspomagania jest jednym z najważniejszych podzespołów znajdujących się w państwa aucie, lekcewazenie usterki przekładni kierowniczej może przełożyć się na sterowność pojazdu i tym samy doprowadzić do wypadku.
Najczęstrze objawy/sygnały uszkodzonej maglownicy to:
Na początku procesu regeneracji zostają odkręcone drążki kierownicze maglownicy. Po czym następuje wstępna weryfikacja luzów na maglownicy. Przekładnia zostaję rozebrana w celu sprawdzenia każdej części.
Następnie doknujemy oględzin powierzchni obudowy oraz kontroli punktów pomiarowychmin. spr.zębnika listwy oraz jej powierzch. Jedną z podstawowych czynności podczas regeneracji maglownicy jest szlifowanie listwy lub wymiana jej na nową.
Do każdej maglownicy zostają indywidaulanie dorabiane tuleje prowadzące oraz dociski. Wymieniane są również wszystkie uszczelniacze i części uszczelniające. Po skompletowaniu wszystkich materiałów przystępujemy do montażu maglownicy.
Ostatnim etapem naprawy jest sprawdzenie jej na stole probierczym, poddana jest
kontroli pod kątem szczelności, stuków i obciążeń, w warunkach zbliżonych do
warunków pracy w aucie.
Po trwającym jedną godzinę teście maglownica gotowa jest do ponownego montażu w aucie.
Przedstawiliśmy Państwu jedynie część procesu regeneracji, gdyż każda maglownica
wymaga indywidualnej naprawy.
Zajmujemy się także procesem regeneracji przekładni kierowniczych elektrycznych. Wiele obecnie jeżdżacych samochodów posiada właśnie ten typ przekładni. Zepsuta przekładnia kierownicza elektryczna to dość częsty problem takich samochodów jak:
Opis całego procesu regeneracji przekładni kierowniczej elektrycznej wykonanej w Carsteering:
"Przekładnia kierownicza montowana w Mercedesie A-Classe W169 oraz B-Classe W245 najczęściej trafia na nasz stół z powodu nierównej siły wspomagania między lewą a prawą stroną skrętu. Tak też było i tym razem niestety zazwyczaj parametry czujnika momentu rozjeżdżają się podczas zdejmowania krzyżaka którego zdjęcie utrudnia latami gromadząca się korozja. Przy okazji kalibracji zostały też skasowane wszelkie luzy eksploatację oraz skrupulatnie przetestowana pod obciążeniem. Teraz przekładnia działa jak nowa."
Jeśli koszt nowej przekładni elektrycznej jest bardzo duży to wyjściem może być regeneracja. W Carsteering oferujemy usługę profesjonalnej regeneracji przekładni kierowniczych elektrycznych.
Masz pytania? Chcesz zlecić regenerację przekładni kierowniczej elektrycznej? Skontaktuj się z nami!
Telefonicznie: 733 700 705
lub przez formularz kontaktowy.
tel. 733 700 705
mail: biuro.carsteering@gmail.com
Godziny otwarcia: Pn-Pt 8-17